Ryšio numeriai yra valstybės resursas, kuris naudojamas viešosioms elektroninių ryšių paslaugoms teikti. Ryšio numeriai, naudojami viešuosiuose elektroninių ryšių tinkluose, valdomi pagal RRT tvirtinamą Nacionalinį ryšio numeracijos planą. Užtikrindama efektyvų elektroninių ryšių išteklių naudojimą, RRT tvirtina Ryšio numerių skyrimo ir naudojimo taisykles. RRT siekia, kad būtų pakankamai nacionalinių ryšio numerių išteklių, reikalingų viešosioms elektroninių ryšių paslaugoms, ir kad numeracijos planas ir procedūros būtų taikomos tokiu būdu, jog užtikrintų visiems viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjams vienodas galimybes. RRT prižiūri, kad ūkio subjektai, kuriems skirti nacionalinių ryšio numerių ištekliai, nediskriminuotų kitų elektroninių ryšių paslaugų teikėjų, kiek tai susiję su numeracijos sekomis, naudojamomis paslaugoms teikti.
Paraiškos dėl ryšio numerių naudojimo:
Paraiškos forma dėl ryšio numerių skyrimo;
Paraiškos forma dėl teisės naudoti ryšio numerius perleidimo;
Paraiškos forma dėl sutikimo perimti teisę naudoti ryšio numerius.
Kam priklauso ryšio numeris, galite pasitikrinti čia.
Nacionalinis ryšio numeracijos planas reglamentuoja viešuosiuose elektroninių ryšių tinkluose naudojamų ryšio numerių paskirtį ir struktūrą. Numeracijos planas atitinka pagrindinius numeracijos pakankamumo, nediskriminavimo užtikrinimo, priimtinumo vartotojui bei harmonizavimo reikalavimus, keliamus ES.
Plane aiškiai atskirti šie numeriai:
- trumpieji ryšio numeriai 1XXX;
- įrenginių tarpusavio sąveikos paslaugos numeriai ( M2M numeriai): 2XXXXXXXXXXX;
- fiksuotojo ryšio paslaugų numeriai: 3XXXXXXX, 4XXXXXXX, 5XXXXXXX;
- mobiliojo ryšio paslaugų numeriai 6XX XXXXX;
- paslaugų numeriai: 7XXXXXXX, 8XXXXXXX, 9XXXXXXX.
Mobiliojo ryšio numeris: Mob. 0 123 45 678
Mobiliojo ryšio numeris: Mob. +370 123 45 678
Kad ryšio numerius būtų galima lengviau įsidėmėti, išgirsti ir (ar) pamatyti, jų skaitmenys gali būti grupuojami tarpais, pvz.: 1234, 12 345, 12 34 56, 123 4567. Du tarpai paliekami tarp paskirties kodo (jeigu jis rašomas skliaustuose – tarp uždaromųjų skliaustų) ir viešojo elektroninių ryšių tinklo galinio taško numerio, pvz.: (0 5) 123 4567, +370 5 123 4567.
Nacionalinių ir tarptautinių ryšio numerių rašymo rekomendacijoje nustatomos tipografinio nacionalinių ir tarptautinių ryšio numerių rašymo Lietuvos Respublikoje naudojamuose formuliaruose, raštuose, sąskaitose ir kituose dokumentuose gairės.
RRT priežiūros tarifai už paskirtą ryšio numerį:
- už trumpąjį keturių ženklų ryšio numerį – 52,42 Eur/mėn.;
- už trumpąjį penkių ženklų ryšio numerį – 5,24 Eur/mėn.;
- už viešųjų fiksuotojo ryšio paslaugų numerį – 0,006 Eur/mėn.;
- už viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų numerius nuo 1 iki 200 taikomas fiksuotas 1,16 Eur/mėn. mokestis;
- už viešųjų mobiliojo telefono ryšio paslaugų numerį – 0,006 Eur/mėn.;
- už viešųjų mobiliojo ryšio paslaugų numerius nuo 1 iki 200 taikomas fiksuotas 1,16 Eur/mėn. mokestis;
- už paslaugų numerius iš serijos 7XXXXXXX – 0,006 Eur/mėn.;
- už paslaugų numerius nuo 1 iki 200 iš serijos 7XXXXXXX taikomas fiksuotas 1,16 Eur/mėn. mokestis.
- už paslaugų numerius iš serijos 8XXXXXXX ar 9XXXXXX – 0,52 Eur/mėn.
- už paslaugų numerius nuo 1 iki 2 iš serijos 8XXXXXXX ar 9XXXXXX taikomas fiksuotas 1,16 Eur/mėn. mokestis;
- už įrenginių tarpusavio sąveikos paslaugų numerį ( M2M numeriai) – 0,003 Eur/mėn.
NAUJI RRT priežiūros tarifai už paskirtą ryšio numerį ir kodą nuo 2025 m. balandžio 1 d.:
- už trumpąjį trijų ženklų ryšio numerį – 785 Eur/mėn.;
- už trumpąjį keturių ženklų ryšio numerį – 80 Eur/mėn.;
- už trumpąjį penkių ženklų ryšio numerį – 8 Eur/mėn.;
- už fiksuotojo ryšio paslaugų numerį iš serijų 3XXXXXXX, 4XXXXXXX, 5XXXXXXX, viešųjų mobiliojo ryšio paslaugų numerį iš serijos 6XXXXXXX, paslaugų numerį iš serijų 7XXXXXXX, 8XXXXXXX, 9XXXXXXX – 0,009 Eur/mėn.;
- už įrenginių tarpusavio sąveikos paslaugų numerį ( M2M numeriai) – 0,005 Eur/mėn.;
- už tarptautinių signalizacijos taškų kodų, nacionalinių signalizacijos taškų kodų, viešųjų mobiliojo ryšio tinklų kodų, viešųjų duomenų perdavimo tinklų identifikavimo kodų, originalaus tinklo identifikavimo kodų, tinklo identifikavimo kodų, paslaugų identifikavimo kodų ir paslaugų teikėjų išleidžiamų atsiskaitymo kortelių identifikacinių numerių bei kitų elektroninių ryšių išteklių naudojimo priežiūra (už kiekvieną skirtą elektroninių ryšių išteklių, už vieną mėnesį) – 20 Eur/mėn.
Suderintų socialinių paslaugų numeriai yra nemokamo pokalbio trumpieji numeriai, skirti suderintoms socialinėms paslaugoms teikti. Suderinta socialinė paslauga – tai paslauga, kuri teikiama atsižvelgiant į konkretų socialinį poreikį, siekiant užtikrinti asmenų ar jų grupių gerovę ir saugumą arba padėti asmenims įveikti sunkumus. Ši paslauga gali būti naudinga asmenims, atvykusiems iš kitų šalių. Asmenys ja gali pasinaudoti skambindami nemokamo pokalbio trumpuoju numeriu.
Suderintų socialinių paslaugų numeriai skiriami viešojo konkurso tvarka. Paraiškos suderintų socialinių paslaugų numeriams skirti priimamos paskelbus atitinkamo konkurso sąlygas, o konkursui neįvykus, esant suinteresuoto asmens prašymui skirti socialinių suderintų paslaugų numerį, konkursas organizuojamas pakartotinai.
Suderintų socialinių paslaugų numerių registras:
Numeris | Paslaugos teikiamos šiuo numeriu | Paslaugos teikimo sąlygos | Numeris įtrauktas į registrą | Numeris yra paskirtas (paslaugos teikėjas) |
116000 | Karštoji linija pranešimams apie dingusius vaikus Teikiant šią paslaugą: a) priimami ir policijai nukreipiami skambučiai, kuriais pranešama apie dingusius vaikus; b) už dingusį vaiką atsakingiems asmenims teikiamos konsultacijos ir parama; c) teikiama pagalba, atliekant tyrimą. | Paslauga teikiama nuolat (t. y. 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę visoje šalyje). | 2007 08 31 | Nevyriausybinė organizacija Dingusių žmonių šeimų paramos centras Numeris paskirtas 2012 m. liepos 3 d. |
116006 | Pagalbos nuo nusikalstamų veikų nukentėjusiems asmenims linija Šios paslaugos paskirtis – nuo nusikalstamų veikų nukentėjusiems asmenims teikti psichologinę pagalbą, informuoti juos apie jų teises ir būdus, kaip tomis teisėmis pasinaudoti, taip pat nuo nusikalstamų veikų nukentėjusius asmenis nukreipti į kompetentingas institucijas ar atitinkamas organizacijas. Visų pirma, teikiama ši informacija: a) apie vietos policiją ir baudžiamojo persekiojimo tvarką; b) apie nusikalstama veika padarytos žalos kompensavimo galimybes ir draudimo išmokas. Be to, nuo nusikalstamų veikų nukentėjusiems asmenims padedama rasti kitus susijusios pagalbos šaltinius. | Jei paslauga nėra teikiama nuolat (t. y. 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę visoje šalyje), paslaugos teikėjas turi užtikrinti, kad informacija apie paslaugos teikimą būtų skelbiama viešai lengvai prieinama forma ir kad tuo metu, kai paslauga neteikiama, skambinantieji būtų informuojami, kada paslauga bus galima vėl naudotis. | 2010 03 28 | Numeris nėra paskirtas |
116016 | Pagalbos smurto prieš moteris aukoms linija Suderintų socialinių paslaugų numeriu 116016 teikiama pagalbos smurto prieš moteris aukoms linijos paslauga. Šios paslaugos paskirtis – padėti smurto prieš moteris aukoms gauti pagalbą ir paramą, informuoti apie jų teises ir būdus, kaip tomis teisėmis pasinaudoti, taip pat smurto prieš moteris aukas nukreipti į kompetentingas institucijas ar atitinkamas organizacijas. | Jei paslauga nėra teikiama nuolat (t. y. 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę visoje šalyje), paslaugos teikėjas turi užtikrinti, kad informacija apie paslaugos teikimą būtų skelbiama viešai, lengvai prieinama forma ir kad tuo metu, kai paslauga neteikiama, skambinantieji būtų informuojami, kada paslauga vėl bus teikiama. | 2023 04 20 | Numeris nėra paskirtas |
116111 | Vaikų pagalbos linijos Šios paslaugos paskirtis – padėti vaikams, kuriems trūksta priežiūros ir saugumo. Vaikai nukreipiami į atitinkamas tarnybas ir jiems teikiama kita būtina informacija. Ši paslauga suteikia vaikams galimybę išsakyti savo problemas, pasikalbėti jiems rūpimais klausimais ir kreiptis pagalbos neatidėliotinu atveju. | Jei paslauga nėra teikiama nuolat (t. y. 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę visoje šalyje), paslaugos teikėjas turi užtikrinti, kad informacija apie paslaugos teikimą būtų skelbiama viešai lengvai prieinama forma ir kad tuo metu, kai paslauga neteikiama, skambinantieji būtų informuojami, kada paslauga bus galima vėl naudotis. | 2008 02 29 | Vaikų linija, VšĮ Numeris paskirtas 2009 m. gegužės 14 d. |
116117 | Budinti sveikatos priežiūros pagalbos ligoniams, kurių būklė nėra sunki, tarnyba Skambinantieji, kuriems reikia skubios sveikatos priežiūros pagalbos, tačiau kurių gyvybei pavojus negresia, informuojami, į ką kreiptis dėl sveikatos priežiūros pagalbos, ypač po darbo valandų, savaitgaliais ir švenčių dienomis (ne išimties tvarka). Skambinantysis sujungiamas su kvalifikuotu ir tinkamai informuotu skambučių operatoriumi arba skambinantysis sujungiamas tiesiai su kvalifikuotu praktikuojančiu gydytoju. | Jei paslauga nėra teikiama nuolat (t. y. 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę visoje šalyje), paslaugos teikėjas turi užtikrinti, kad informacija apie paslaugos teikimą būtų skelbiama viešai lengvai prieinama forma ir kad tuo metu, kai paslauga neteikiama, skambinantieji būtų informuojami, kada paslauga bus galima vėl naudotis. | 2010 03 28 | Numeris nėra paskirtas |
116123 | Psichologinės pagalbos linijos Skambinantieji paslaugos numeriu gali atvirai pabendrauti, jų išklausoma nepateikiant jokių vertinimų. Šios paslaugos paskirtis – teikti psichologinę pagalbą skambinantiems, kurie jaučiasi vieniši, yra ištikti psichologinės krizės arba svarsto apie savižudybę. | Jei paslauga nėra teikiama nuolat (t. y. 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę visoje šalyje), paslaugos teikėjas turi užtikrinti, kad informacija apie paslaugos teikimą būtų skelbiama viešai lengvai prieinama forma ir kad tuo metu, kai paslauga neteikiama, skambinantieji būtų informuojami, kada paslauga bus galima vėl naudotis. | 2008 02 29 | Lietuvos telefoninių psichologinės pagalbos tarnybų asociacija Numeris paskirtas 2009 m. balandžio 28 d. |
Informacija atnaujinta 2024-10-23