Greitosios nuorodos
Kam taikomas SPA?
SPA taikomas tarpininkavimo paslaugoms. Išskiriami keli tarpininkavimo paslaugų tipai:
- paprastojo perdavimo paslauga (angl. Mere conduit service): paslaugos gavėjo pateiktos informacijos perdavimas ryšių tinklu arba prieigos prie ryšių tinklo suteikimas, nekuriant ir nekeičiant informacijos;
- podėliavimo paslauga (angl. Caching service): paslaugos gavėjo pateiktos informacijos perdavimas ryšio tinklu, apimantis tos informacijos automatinį, tarpinį ir laikiną saugojimą;
- prieglobos paslauga (angl. Hosting service): informacijos (interneto svetainių, nuotraukų ar programų) saugojimas paslaugos gavėjo prašymu;
- interneto paieškos paslauga: paslauga, leidžianti naudotojams įvesti užklausas ir atlikti paiešką beveik visose svetainėse tam tikra kalba, remiantis bet kurio dalyko užklausa, naudojant raktinį žodį ar kitus įvesties būdus;
- interneto platformos paslauga: prieglobos paslauga, kurią teikiant informacija ne tik saugoma, bet ir, paslaugos gavėjų prašymu, jam faktiškai nesiimant papildomų veiksmų, viešinama visuomenei. Viešinimas visuomenei suprantamas kaip informacijos teikimas potencialiai neribotam asmenų skaičiui;
- prekyvietės internete paslauga: interneto platforma, suteikianti vartotojams galimybę sudaryti nuotolinę sutartį su prekiautoju.
Tarpininkavimo paslaugų tipai
Siekiant preliminariai įsivertinti, ar paslaugai taikomas SPA, ir kurie konkrečiai SPA įpareigojimai, svarbu atidžiai išnagrinėti paslaugos charakteristikas. Vertinant paslaugą, rekomenduojama atlikti 3 žingsnių analizę:
- pirma, išsiaiškinkite, ar paslauga priskirtina informacinės visuomenės paslaugai. Informacinei paslaugai būdingi 4 elementai: ji teikiama (1) už atlygį, (2) elektroninėmis priemonėmis, (3) per atstumą, (4) individualiu paslaugos gavėjo prašymu. Jei paslauga turi visus šiuos elementus, vadinasi, tai – informacinės visuomenės paslauga;
- nustačius, kad paslauga yra informacinės visuomenės paslauga, išsiaiškinkite, kuriam tarpininkavimo paslaugų tipui paslauga yra priskirtina. Viena paslauga gali būti priskiriama ir keliems tarpininkavimo paslaugų tipams;
- jei nustatėte, kad paslauga atitinka interneto platformos / interneto paieškos sistemos kriterijus, įsivertinkite, kiek aktyvių paslaugos vartotojų vidutiniškai per mėnesį turi paslauga. Jei paslauga per mėnesį naudojasi daugiau nei 45 mln. Europos Sąjungos gyventojų, vadinasi, paslauga priskirtina labai didelėms interneto arba paieškos platformoms.
3 preliminaraus paslaugos vertinimo žingsniai SPA kontekste
Įmonės dydis – svarbus SPA įpareigojimų apimtį lemiantis veiksnys
Tam tikros SPA įpareigojimų išimtys numatomos labai mažiems ar mažiems tarpininkavimo paslaugų teikėjams. Įmonės dydis SPA apibrėžiamas remiantis Europos Komisijos rekomendacija dėl mikroįmonių, mažųjų ir vidutinių įmonių apibrėžimo (2003/361/EB).
Jei įmonė auga, po 12 mėnesių nuo mažos ar labai mažos įmonės statuso praradimo įmonei taikomi vidutiniams ar dideliems paslaugų teikėjams taikomi įpareigojimai. Įmonės dydžio įsivertinimą rekomenduojama atlikti kasmet ir kaskart, keičiant įmonės paslaugų portfelį ar paslaugų technines charakteristikas.
Įmonių kategorijos pagal dydį
SPA įpareigojimų struktūra
SPA numato daugiapakopę įpareigojimų tarpininkavimo paslaugų teikėjams sistemą. Tai reiškia, kad be visiems tarpininkavimo paslaugų teikėjams taikomų bendrųjų įpareigojimų, tam tikrų tipų tarpininkavimo paslaugoms taikomi papildomi ar specialūs įpareigojimai. Pavyzdžiui, prieglobos paslaugų teikėjams taikoma daugiau įpareigojimų nei paprastojo perdavimo paslaugų teikėjams; prieglobos paslaugų kategorijoje papildomi įpareigojimai taikomi interneto platformų paslaugų teikėjams ir t.t.
Pakopinė SPA įpareigojimų sistema
Ką reglamentuoja SPA?
SPA apibrėžia skaitmeninių paslaugų teikėjų atsakomybių ribas, skaidrumo ir informavimo pareigas, skundų ir ginčų sprendimo mechanizmus, pranešimų apie pastebėtą neteisėtą turinį teikimo tvarką. Prekyvietėms internete, siekiant užtikrinti saugų prekių internetu pirkimą, papildomai taikomos ir specialiosios prekiautojų patikrinimo prievolės.
Be šių aspektų SPA taip pat numato:
- turinio moderavimo skaidrumo priemones (skaidrumo ataskaitų rengimas ir viešinimas);
- kovos su neteisėtu turiniu, produktais ir paslaugomis interneto platformose taisykles;
- būtinus reklamos ir rekomendavimo sistemų pateikimo vartotojams elementus;
- sisteminių rizikos valdymo priemonių numatymą labai didelėms interneto platformoms bei paieškos sistemoms.
Saugumo ir skaidrumo internete užtikrinimui visiems skaitmeninių paslaugų teikėjams SPA numatomi įpareigojimai:
- kontaktinių centrų (darbuotojų) bendravimui SPA klausimais su vartotojais ir institucijomis paskyrimas;
- organizacijos nuostatų ir naudojimosi paslaugomis sąlygų papildymas, informuojant apie naudojimosi paslauga apribojimus, numatytus dėl neteisėto turinio teikimo; priemones ir būdus, kaip ieškomas sąlygų neatitinkantis turinys; pateikiant pranešimų ir skundų dėl neteisėto turinio nagrinėjimo taisykles;
- patogios, aiškiai matomos, galimybės pranešti apie teikiamoje paslaugoje pastebėtą neteisėtą turinį sukūrimas;
Vidutinės ir didelės interneto platformos, prekyvietės, papildomai įpareigojamos:
- sukurti vidinę dėl neteisėto turinio šalinimo gautų skundų nagrinėjimo tvarką;
- rengti ir viešinti skaidrumo ataskaitas (pateikiant informaciją apie turinio šalinimo atvejus, turinio moderavimui taikomas priemones, pritaikytus naudojimosi paslauga apribojimus, skundų skaičių);
- užtikrinti, kad platformose rodomos reklamos ir jų užsakovai būtų aiškiai identifikuojami, o jų rodymas vartotojams negali būti grįstas asmenų duomenimis (sveikatos, pomėgių, etninės kilmės, politinių ar kitokių įsitikinimų pagrindu);
- jei informacija vartotojui rodoma rekomendavimo sistemos būdu, užtikrinti jos algoritmo skaidrumą – kokiais kriterijais ir jų svarba remiantis vartotojui rodoma konkreti informacija.
Vidutinės ir didelės interneto platformos prekyvietės internete dar turės užtikrinti ir:
- jų platformose prekiaujančių prekiautojai būtų aiškiai identifikuojami;
- prekyviečių platformose būtų sukurti visi būti funkcionalumai vartotojams pateikti būtiną informaciją apie parduodamas prekes ar paslaugas;
- vartotojų, platformoje įsigijusių neteisėtas prekes ar paslaugas, privalomą informavimą apie tai.
Visiems tarpininkavimo paslaugų teikėjams taikomi SPA įpareigojimai (11-15 str.) (plačiau apie įpareigojimus gairėse):
Kontaktinio centro paskyrimas (11 – 12 SPA str.)
Ryšiui su paslaugų gavėjais bei už SPA įgyvendinimą atsakingomis institucijomis palaikyti tarpininkavimo paslaugų teikėjas turi sukurti kontaktinį (-ius) centrą (-us).
Teisinio atstovo Europos Sąjungoje (ES) paskyrimas (13 SPA str.)
Įsisteigęs ne ES šalyje, tačiau paslaugas ES šalyje (-se) teikiantis tarpininkavimo paslaugų teikėjas turi paskirti savo teisinį atstovą ES.
Nuostatų ir sąlygų parengimas (14 SPA str.)
Naudojimosi paslauga nuostatose ir sąlygose tarpininkavimo paslaugų teikėjas turi pateikti informaciją apie tai (a) dėl kokio turinio viešinimo gali būtų priimtas sprendimas apriboti naudojimąsi paslauga, (b) apie visas turinio moderavimui naudojamas priemones, įrankius ir būdus, (c) skundų ar pranešimų dėl neteisėto turinio vidaus nagrinėjimo taisykles ir procesus, (d) informaciją apie teisę nutraukti naudojimąsi paslauga.
Metinės skaidrumo ataskaitos rengimas (15 SPA str.)
Kartą per metus tarpininkavimo paslaugų teikėjai (išskyrus mažas ir labai mažas įmones) turi skelbti ataskaitas apie turinio moderavimo veiksmus. Ataskaitose turi būti pateikta informacija apie iš institucijų gautų nurodymų šalinti neteisėtą turinį skaičių, savo iniciatyva vykdomą turinio moderavimą, gautų skundų ar pranešimų skaičių.
Pranešimo ir veiksmų mechanizmo sukūrimas (16 SPA str.)
Visi prieglobos paslaugų teikėjai (įskaitant platformas) privalo sukurti galimybę paslaugų vartotojams informuoti apie paslaugoje pastebėtą neteisėtą turinį. Pranešimų sistema turi būti lengvai prieinama, aiškiai matoma, patogi naudotis, veikianti tik elektroniniu būdu.
Teikiant pranešimą turi būti sudarytos galimybės:
- pateikti paaiškinimą, kodėl pranešėjas mano, kad informacija yra neteisėta;
- pateikti tikslią nuorodą į galimai neteisėtos informacijos vietą;
- esant poreikiui, pateikti pranešėjo vardą, pavardę (pavadinimą) ir kontaktinę informaciją;
- patvirtinti, kad pranešime pateikta informacija yra tiksli ir išsami.
Apie su neteisėtu turiniu susijusį priimtą sprendimą tarpininkavimo paslaugų teikėjas turi nedelsiant informuoti tiek pranešėją, tiek paslaugų gavėją, kurio paslaugoje buvo rastas neteisėtas turinys.
Pareiga pagrįsti paslaugos apribojimą (17 SPA str.)
Jei paslaugų gavėjas, naudodamasis prieglobos ar platformos paslauga, paviešina neteisėtą, paslaugos nuostatas ir sąlygas pažeidžiančią informaciją, paslaugos teikėjas naudojimąsi savo paslauga gali apriboti tokiais būdais:
- apriboti informacijos matomumą;
- sustabdyti mokėjimų galimybę;
- nutraukti arba sustabdyti visos ar dalies paslaugos teikimą;
- blokuoti ar panaikinti paslaugos gavėjo paskyrą.
Visais atvejais paslaugos gavėjui turi būti pateiktas aiškus ir detalus apribojimo pagrindimas. Pagrindimas turi būti lengvai suprantamas; jame turi būti pateikta informacija apie pritaikytą apribojimą, faktai ir aplinkybės, į kuriuos atsižvelgta priimant sprendimą; bet kokias automatizuotas procedūras, naudotas neteisėtam turiniui nustatyti arba sprendimui priimti; nuoroda į sprendimo teisinį pagrindą arba į pažeistas naudojimosi paslauga sąlygas; informacija apie teisių gynimo priemones bei terminus.
Pareiga pranešti apie įtariamas neteisėtas veikas (18 SPA str.)
- Su Lietuva susijusi informacija dėl grėsmės asmens (-ų) gyvybei ir saugumui
Jei prieglobos paslaugų teikėjas sužino bet kokią su Lietuva susijusią informaciją, dėl kurios kyla įtarimų, kad buvo padaryta, daroma ar tikriausiai bus padaryta nusikalstama veika, kelianti grėsmę asmens (-ų) gyvybei ar saugumui, jis skubiai praneša apie savo įtarimą Lietuvos policijai el. paštu [email protected], [email protected] ir pateikia visą turimą svarbią informaciją.
- Su kita valstybe nare susijusi informacija dėl grėsmės asmens (-ų) gyvybei ir saugumui
Jei prieglobos paslaugų teikėjas sužino bet kokią su kita valstybės nare susijusią informaciją, dėl kurios kyla įtarimų, kad buvo padaryta, daroma ar tikriausiai bus padaryta nusikalstama veika, kelianti grėsmę asmens(-ų) gyvybei ar saugumui, jis skubiai praneša apie savo įtarimą susijusios valstybės narės kontaktiniu adresu ir pateikia visą turimą svarbią informaciją. Kitų valstybių narių kontaktinių el. pašto adresų sąrašą galima rasti čia
Jei prieglobos paslaugų teikėjas negali pakankamai tiksliai nustatyti susijusios valstybės narės, jis praneša valstybės narės, kurioje jis yra įsisteigęs ar kurioje jo teisinis atstovas gyvena ar yra įsisteigęs, teisėsaugos institucijoms nurodytais el. pašto adresais galima rasti čia ir (arba) informuoja Europolą. Šiame straipsnyje susijusi valstybė narė – valstybė narė, kurioje, kaip įtariama, buvo padaryta, daroma ar tikriausiai bus padaryta nusikalstama veika, arba valstybė narė, kurioje gyvena ar yra įtariamas pažeidėjas, arba valstybė narė, kurioje gyvena ar yra įtariamos nusikalstamos veikos auka.
Vidutinėms ir didelėms interneto platformoms, turinčioms daugiau nei 50 darbuotojų ir 10 mln. Eur ar didesnę metinę apyvartą, taikomi papildomi specialūs SPA įpareigojimai.
Vidaus skundų nagrinėjimo sistemos sukūrimas (20 SPA str.)
Platformos internete įpareigojamos sukurti vidaus skundų nagrinėjimo sistemą. Jei pranešėjas nesutinka su platformos paslaugos teikėjo priimtu sprendimu dėl jo su neteisėtu turiniu susijusio pranešimo (pavyzdžiui, platforma nusprendžia nešalinti turinio, apie kurį pranešta, arba neblokuoti paskyros), naudodamasis vidaus skundų sistema pranešėjas ne vėliau kaip 6 mėnesius po sprendimo priėmimo turi turėti galimybę elektroniniu būdu nemokamai pateikti apeliacinį skundą.
Apie sprendimą dėl pateikto skundo platformos paslaugos teikėjas pranešėjus turi informuoti kuo greičiau, taip pat informuoti apie alternatyvias skundo sprendimo galimybes.
Bendradarbiavimas neteisminio ginčo sprendimo procedūrose (21 SPA str.)
Skundą pateikusį pranešėją platformos paslaugos teikėjas turi informuoti apie galimybę ginčą spręsti neteisminėse ginčo sprendimo institucijose. Platformos su neteisminio ginčo institucijomis turi bendradarbiauti šiuos ginčus sprendžiant (plačiau žiūrėti Neteisminis ginčų sprendimas).
Pirmenybę teikti patikimų pranešėjų pranešimams apie neteisėtą turinį (22 SPA str.)
Plačiau žiūrėti Patikimi pranešėjai.
Imtis kovos su piktnaudžiavimu priemonių (23 SPA str.)
Interneto platformos turi užkirsti kelią piktnaudžiavimui, kai pavieniai paslaugos gavėjai ir (arba) paskyros dažnai viešina neteisėtą turinį arba kai pavieniai naudotojai ir (arba) paskyros piktnaudžiauja teikdamos skundus per vidaus skundų sistemas.
Teikti platesnės apimties metines skaidrumo ataskaitas (24 SPA str.)
Be bendrųjų SPA įpareigojimų teikti skaidrumo ataskaitas (žr. 15 SPA str. įpareigojimus), platformų paslaugų teikėjai skaidrumo ataskaitose privalo pateikti informaciją ir apie:
- per vidaus nagrinėjimo sistemą gautų skundų skaičių ir su šiais skundais susijusius priimtus sprendimus;
- neteisminio ginčo sprendimo institucijose spręstus ginčus ir su šiais ginčais susijusius priimtus sprendimus;
- paslaugų teikimo apribojimų skaičių ir šių apribojimų priežastis;
- aktyvių paslaugos gavėjų Europos Sąjungoje skaičių.
Be prievolės rengti ir viešinti platformų skaidrumo ataskaitas, vidutinėms ir didelėms platformoms SPA taip pat numato prievolę informaciją apie visus su paslaugų ribojimu susijusius sprendimus teikti į Europos Komisijos administruojamą duomenų bazę (plačiau apie tai žemiau).
Nenaudoti „tamsiųjų modelių“ ar kitaip neklaidinti paslaugos gavėjų (25 SPA str.)
Paslaugos gavėjai negali būti klaidinami. Jiems teikiama informacija negali būti iškraipoma, taip mažinant jų galimybes priimti laisvus, informacija grįstus sprendimus. Paslaugos gavėjai neturi būti prašomi veiksmus atlikti pakartotinai, o nutraukti naudojimąsi paslauga turi būti taip pat paprasta, kaip ir pradėti ja naudotis.
Aiškiai žymėti ir neprofiliuoti reklamos (26 SPA str.)
- apmokėta informacija turi būti aiškiai žymima kaip reklama, šalia pateikiant informaciją apie jos užsakovą;
- tam tikrai paslaugos gavėjų auditorijai skirta reklama (profiliavimas) neturi būti grindžiama neskelbtinais asmens duomenimis (etnine, rasine ar tautine kilme, religiniais ar politiniais įsitikinimais, seksualine orientacija, sveikatos duomenimis ir t. t.) (Bendrojo duomenų apsaugos reglamento 4 straipsnio 4 punktas).
Skaidriai teikti vartotojui rekomenduojamą informaciją (27 SPA str.)
Pagrindiniai paslaugos turinio ar produktų rekomendavimo sistemų parametrai ir (arba) algoritmai bei individualaus pritaikymo galimybės turi būti aiškiai ir suprantamai pateikti naudojimosi paslauga nuostatose ir sąlygose.
Imtis nepilnamečių apsaugos internete priemonių (28 SPA str.)
Nepilnamečių apsaugos priemonių turi imtis platformų paslaugų teikėjai, kurių naudojimosi paslauga nuostatose ir sąlygose paslaugomis leidžiama naudotis nepilnamečiams; kurių paslauga yra skirta nepilnamečiams arba ja daugiausiai naudojasi nepilnamečiai.
Užtikrinti tinkamą prekiautojų identifikavimą (30 SPA str.)
Platformos paslaugų teikėjas iš prekiaujančio jo platformoje iki prekybos pradžios privalo surinkti prekiautoją identifikuojančią informaciją. Jei prekiautojai platformos paslaugomis naudojosi iki SPA įsigaliojimo pradžios (2024 m. vasario 17 d.), platformos paslaugų teikėjas turi šią informaciją iš prekiautojų surinkti iki 2025 m. vasario 17 d. Prekiautojams prašomos informacijos nepateikus, leidimas prekiauti platformoje turi būti nesuteikiamas arba sustabdomas.
Užtikrinti, kad interneto platformos funkcionalumai leistų prekiautojams tinkamai vykdyti savo pareigas (31 SPA str.)
Prekyviečių internete paslaugų teikėjai turi užtikrinti, kad prekiautojas elektroninėje sąsajoje galėtų pateikti:
- ekonominės veiklos vykdytojo vardą, pavardę (pavadinimą), kontaktinę informaciją;
- informaciją, būtiną išsamiai identifikuoti ir pristatyti parduodamas prekes ar paslaugas;
- bet kokius prekiautoją ir / ar prekę, paslaugą identifikuojančius ženklus, nuotraukas, simbolius, logotipus;
- informaciją apie prekės ženklinimą, laikantis taikytinos ES teisės dėl produktų saugos ir produktų atitikties taisyklių.
Privalote informuoti vartotojus apie neteisėtas prekes ar paslaugas interneto platformoje (32 SPA str.)
Sužinojus, kad prekiautojas platformoje siūlė neteisėtą prekę ar paslaugą vartotojams ir jie šias prekes ar paslaugas įsigijo, platformos paslaugų teikėjas privalo šiems vartotojams pranešti apie neteisėtus produktus ar paslaugas, prekiautojo tapatybę bei informaciją apie jų, kaip vartotojų, teisių gynimo priemones.
Teisinio atstovo paskyrimas
Įsisteigęs ne ES šalyje, tačiau paslaugas ES šalyje (-se) teikiantis tarpininkavimo paslaugų teikėjas turi paskirti savo teisinį atstovą ES. Teisinio atstovo paskyrimas Lietuvoje turėtų būti vykdomas laikantis RRT nutarimo Nr. TN-465 „Dėl reglamente (ES) 2022/2065 numatytų tarpininkavimo paslaugų teikimo priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ II skyriaus nuostatų.
Tarpininkavimo paslaugų teikėjai laisva forma pateikia savo teisinio atstovo vardą ir pavardę (pavadinimą), pašto adresą, e. pašto adresą ir telefono numerį. Pranešimą apie paskirtą teisinį atstovą tarpininkavimo paslaugų teikėjai turi siųsti el. paštu [email protected]
Teisinio atstovo paskyrimas Europos Sąjungoje neprilyginamas įmonės įsteigimui.
Prievolė informuoti teisėsaugą apie įtariamas neteisėtas veikas
- Su Lietuva susijusi informacija dėl grėsmės asmens (-ų) gyvybei ir saugumui
Jei prieglobos paslaugų teikėjas sužino bet kokią su Lietuva susijusią informaciją, dėl kurios kyla įtarimų, kad buvo padaryta, daroma ar tikriausiai bus padaryta nusikalstama veika, kelianti grėsmę asmens (-ų) gyvybei ar saugumui, jis skubiai praneša apie savo įtarimą Lietuvos policijai el. pašto adresais [email protected], [email protected] ir pateikia visą turimą svarbią informaciją.
- Su kita valstybe nare susijusi informacija dėl grėsmės asmens (-ų) gyvybei ir saugumui
Jei prieglobos paslaugų teikėjas sužino bet kokią su kita valstybės nare susijusią informaciją, dėl kurios kyla įtarimų, kad buvo padaryta, daroma ar tikriausiai bus padaryta nusikalstama veika, kelianti grėsmę asmens(-ų) gyvybei ar saugumui, jis skubiai praneša apie savo įtarimą susijusios valstybės narės kontaktiniu adresu ir pateikia visą turimą svarbią informaciją. Kitų valstybių narių kontaktinių el. pašto adresų sąrašą galima rasti čia
Jei prieglobos paslaugų teikėjas negali pakankamai tiksliai nustatyti susijusios valstybės narės, jis praneša valstybės narės, kurioje jis yra įsisteigęs ar kurioje jo teisinis atstovas gyvena ar yra įsisteigęs, teisėsaugos institucijoms nurodytais el. pašto adresais galima rasti čia ir (arba) informuoja Europolą. Šiame straipsnyje susijusi valstybė narė – valstybė narė, kurioje, kaip įtariama, buvo padaryta, daroma ar tikriausiai bus padaryta nusikalstama veika, arba valstybė narė, kurioje gyvena ar yra įtariamas pažeidėjas, arba valstybė narė, kurioje gyvena ar yra įtariamos nusikalstamos veikos auka.
Tarpininkavimo paslaugų teikėjai teisėsaugos ar teisminėms institucijoms privalo nedelsdami pranešti apie bet kokią informaciją, keliančią įtarimų, kad buvo padaryta, daroma ar tikriausiai bus padaryta žmonių gyvybei ar saugumui grėsmę kelianti nusikalstama veika.
Paslaugų apribojimų pagrindimo duomenų bazė
Vidutines ir dideles platformas SPA įpareigoja savo paslaugų gavėjus savalaikiai informuoti apie su neteisėtu turiniu susijusius sprendimus ir paaiškinti šių sprendimų priežastis.
Siekdama padidinti skaidrumą ir palengvinti turinio moderavimo sprendimų priežiūrą, Europos Komisija vidutines ir dideles platformas įpareigoja informaciją apie visus su neteisėtu turiniu susijusius priimtus sprendimus ir jų pagrindimą teikti į SPA skaidrumo duomenų bazę (DSA Transparency database „Statements of Reasons“).
Norėdami tai padaryti platformų internete paslaugų teikėjai turi užsiregistruoti duomenų bazėje (angl. onboarding). Skaitmeninių paslaugų koordinatoriui Lietuvoje – LR ryšių reguliavimo tarnybai – patvirtinus registraciją, platformos paslaugų teikėjas gali teikti informaciją į skaidrumo duomenų bazę.
Europos Sąjungos gyventojams paslaugas teikiančių platformų sprendimų dėl neteisėto turinio šalinimo ir jų motyvavimo duomenų bazės duomenys pateikiami čia.
Informacija atnaujinta 2024-12-19