VEIKLOS SRITYS:

Neteisminis ginčų sprendimas

Neteisminio ginčo sprendimo įstaiga sprendžia ginčus tarp vartotojų ir interneto platformų paslaugų teikėjų, susijusius su paslaugų teikėjo priimtais sprendimais, tokiais kaip: paskyrų blokavimas, turinio šalinimas ar kiti veiksmai, kuriuos naudotojas laiko nepagrįstais. Tai yra nacionalinių skaitmeninių paslaugų koordinatorių (SPK) paskirtos įstaigos. Neteisminio ginčo sprendimo įstaigos statusas yra suteikiamas ne fiziniams, o juridiniams asmenims.

Paslaugos gavėjai, turi teisę pasirinkti bet kokią neteisminio ginčų sprendimo įstaigą, kuri yra sertifikuota pagal SPA 21 straipsnio 3 dalį, kad išspręstų su tais sprendimais susijusius ginčus, įskaitant skundus, kurių nepavyko išspręsti naudojant tame straipsnyje nurodytą vidaus skundų nagrinėjimo sistemą.

Neteisminio ginčo sprendimo įstaigų svarba

Neteisminio ginčo sprendimo įstaigos yra labai svarbi Skaitmeninių paslaugų akto (SPA) kovos dėl skaidrumo ir vartotojų teisių dalis. SPA nustatyti kriterijai, kaip būtų galima tapti neteisminio ginčo sprendimo įstaiga, padedančia apsaugoti vartotojų teises visoje ES.

Neteisminio ginčo sprendimo įstaigos statuso suteikimas 

Paraišką teikiančio subjekto įsisteigimo valstybės narės SPK suteikia neteisminio ginčo sprendimo įstaigos statusą jo prašomam terminui, kurio ilgiausias laikotarpis nustatytas SPA 21 straipsnio 3 dalyje (iki 5 metų). SPK prižiūri paraiškų teikimo procesą, užtikrindami, kad subjektai atitiktų šiuos kriterijus:

a) nešališkumas ir finansinis nepriklausomumas nuo paslaugų teikėjų ir gavėjų;

b) būtinos ekspertinės žinios konkrečiose srityse ir veiksmingas ginčų sprendimas;

c) atstovams atlyginamos būtinosios išlaidos nepriklausomai nuo procedūros rezultatų;

d) sprendimas lengvai prieinamas elektroniniu būdu;

e) pajėgumas spręsti ginčus greitai, veiksmingai ir ekonomiškai efektyviai;

f) aiškios, sąžiningos ir viešai prieinamos darbo tvarkos taisyklės, atitinkančios taikytiną teisę.

Neteisminio ginčų sprendimo įstaigos interneto platformų paslaugų teikėjams taikomi ginčų sprendimo mokesčiai turi būti pagrįsti ir jokiu būdu negali viršyti įstaigos patirtų sąnaudų. Paslaugų gavėjams ginčų sprendimas turi būti nemokamas arba jiems turi būti taikomas nominalus mokestis.

Tik ES įsisteigę subjektai gali prašyti suteikti neteisminio ginčo sprendimo įstaigos statusą. Taip užtikrinama, kad neteisminio ginčo sprendimo įstaigos veiktų pagal ES reguliavimo sistemą. Statusas galioja visoje ES, bet kurioje interneto platformoje, nepriklausomai nuo įsisteigimo vietos.

Norite tapti Neteisminio ginčo sprendimo įstaiga?

Prašome užpildyti formą (rasite čia) ir ją siųsti el. paštu: [email protected].

Teisės aktą, kuris reglamentuoja neteisminio ginčo sprendimo įstaigos statuso suteikimo procedūras (III skyrius) rasite nuorodoje: https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/31fd8c603a8b11efbdaea558de59136c

Informacija atnaujinta 2024-09-27