Šventiniu laikotarpiu išaugus siunčiamų pašto siuntų kiekiui, RRT primena pašto paslaugos vartotojams: rinkdamiesi Jums tinkamiausią paslaugą, įvertinkite ne tik paslaugos kainą, bet ir šias svarbias sąlygas:
- Pakavimą. Tinkamos pakuotės parinkimas turi didelę reikšmę kokybiškos pašto paslaugos suteikimui. Todėl jei norite, kad Jūsų siunta gavėją pasiektų nesugadinta, tinkama pakuote turite pasirūpinti patys.
- Pristatymo terminus. Pasirenkant pašto paslaugos teikėją, ypač šventiniu laikotarpiu, svarbu atkreipti dėmesį į numatomą siuntos pristatymo terminą. Tokią informaciją galite rasti kiekvieno paslaugos teikėjo interneto svetainėje. Pašto siuntų pristatymo laiko Lietuvos Respublikos teisės aktai nereglamentuoja, tad jei pageidaujate, kad Jūsų pašto siunta gavėjui būtų pristatyta konkrečiu laiku, būtinai pasitikslinkite dėl pristatymo laiko su paslaugos teikėjo atstovu.
- Draudžiamų siųsti daiktų sąrašą. Kiekvienas pašto paslaugos teikėjas turi teisę pasirinkti, kokių daiktų jis nesiunčia, todėl išsiaiškinkite, kokius daiktus draudžia siųsti Jūsų numatomas pasirinkti pašto paslaugos teikėjas – draudžiamų daiktų sąrašą rasite kiekvieno paslaugos teikėjo interneto svetainėje.
- Žalos atlyginimo sąlygas. Nuo pasirinkto pašto siuntos pristatymo būdo priklauso galimos žalos atlyginimo dydis. Siunta pagal jos siuntimo būdą gali būti registruotoji, paprasta ar įvertintoji:
- Paprastosios (neregistruotosios) pašto siuntos dingimo, sugadinimo atveju žalos atlyginimas teisės aktuose nėra numatytas.
- Už dingusią registruotąją pašto siuntą atlyginama suma, kuri lygi dviguboms siuntimo išlaidoms.
- Už dingusią įvertintąją pašto siuntą atlyginama suma, kuri lygi siuntimo išlaidoms ir įvertinimo sumai.
- Už dingusias ar išplėštas registruotąsias ir įvertintąsias tarptautines pašto siuntas, siunčiamas Lietuvos pašto, žalos atlyginimas siuntėjui gali siekti nuo 30 Eur (priklausomai nuo pašto siuntos rūšies ir pan.).
- Kai kurie pašto paslaugos teikėjai siūlo sudaryti pašto paslaugos teikimo sutartį, kurioje, be kita ko, gali būti aptartos palankesnės žalos atlyginimo sąlygos.
- Jeigu negavote laukiamos siuntos arba gavote ją apgadintą, atsiminkite, kad dėl žalos atlyginimo į paslaugos teikėją turi kreiptis siuntėjas. Tad jeigu Jūs įsigijote prekių elektroninėje parduotuvėje, pagal Pašto įstatymą, Jūs esate gavėjas ir turite kreiptis į siuntėją – elektroninės parduotuvės valdytoją, kad šis pateiktų pretenziją pašto paslaugos teikėjui arba atsisakytų savo reikalavimo gavėjo – Jūsų – naudai.
- Patikrinkite gautą siuntą. Siuntos gavėjas, prieš priimdamas siuntą, turi atidžiai patikrinti siuntos pakuotę ir tik įsitikinęs, kad pašto siunta be pažeidimų, pasirašyti, kad ją gavo. Atsiminkite – pasirašydami, kad pašto siuntą Jūs gavote, patvirtinate, jog pašto siunta Jums įteikta tinkamai, dėl ko pašto paslaugos teikėjas neprivalo atlyginti žalos.
Daugiau informacijos apie pašto paslaugos gavėjų teises ir pareigas rasite paspaudę šią nuorodą.
Informacija atnaujinta 2018-12-17