VEIKLOS SRITYS:

Pastebėjai SPA pažeidimą?

Prieš teikdami informaciją apie pastebėtą SPA įpareigojimų pažeidimą atidžiai peržiūrėkite žemiau pateiktą informaciją. 

Pagrindiniai terminai

SPA → Skaitmeninių paslaugų aktas

SPK → Skaitmeninių paslaugų koordinatorius Lietuvoje (RRT)

Kas gali registruoti SPA pažeidimą?

  • fiziniai ar juridiniai interneto vartotojai, besinaudojantys Lietuvoje įsteigtų tarpininkavimo paslaugų teikėjų paslaugomis;
  • kompetentingos ir nurodymus teikiančios institucijos, įgyvendinančios SPA reikalavimų priežiūrą Lietuvoje.

Kokie pažeidimai gali būti registruojami SPA pažeidimų registravimo sistemoje?

SPK galite informuoti apie visus SPA įpareigojimų pažeidimus, ypač susijusius su tarpininkavimo paslaugų teikėjų SPA įpareigojimų ir skaidrumo nuostatų nesilaikymo:

  • nesklandumus, kylančius norint pranešti apie galimai neteisėtą turinį;
  • su paskyros / turinio / paslaugos apribojimais susijusius nesklandumus;
  • su kontaktiniais centrais ar teisiniais atstovais susijusius nesklandumus;
  • nesklandumus, susijusius su paslaugų teikėjų nuostatomis ir sąlygomis;
  • nesklandumus, susijusius su paslaugų teikėjų pranešimų nagrinėjimu;
  • nesklandumus, susijusius su paslaugų teikėjų vidaus skundų nagrinėjimu;
  • nesklandumus, susijusius su neteisminiu ginčų sprendimu;
  • nepilnamečių apsaugos internete pažeidimus;
  • klaidinančios, iškraipytos informacijos apie prekę ar paslaugą pateikimą, siekiant suklaidinti;
  • skaidraus reklamos pateikimo internete klausimais;
  • informacijos rekomendavimo kriterijų skaidrumu;
  • kitų SPA pažeidimų klausimais.

Registruoti SPA pažeidimą

Ar galiu SPK informuoti apie galimai neteisėtą turinį?

SPK nenagrinėja ir nesprendžia, ar konkretus turinys yra teisėtas ir ar jį reikia šalinti. Apie pastebėtą galimai neteisėtą turinį pirmiausiai turite informuoti paslaugų teikėją, kurio paslaugoje šį turinį pastebėjote. Taip pat galite informuoti Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybą Skundo pateikimo tvarka | Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba (zeit.lt)

Jei internete pastebėsite informaciją, keliančią pavojų asmenų gyvybei ir saugumui – Policiją informuokite trumpuoju telefonu 112 arba Epolicija.lt


Dažnai užduodami klausimai

Kaip SPK toliau dirba su registruotu pažeidimu?

Pirmiausiai SPK įvertina, ar konkrečiu atveju yra SPA įpareigojimų pažeidimas. Esant papildomos informacijos poreikiui SPK susisiekia su pažeidimo pateikėju. Tuomet SPK vertina, kuri kompetentinga institucija turi konkretų pažeidimą nagrinėti ir persiunčia pažeidimo pranešimą šiai kompetentingai institucijai. Pažeidimą registravęs asmuo yra informuojamas apie pažeidimo pranešimo perdavimą kitai institucijai.

Ar SPK pašalins pastebėtą neteisėtą turinį?

Ne. SPK negali šalinti neteisėto turinio arba blokuoti prieigą prie jo. Apie pastebėtą galimai neteisėtą turinį pirmiausiai turite informuoti paslaugų teikėją, kurio paslaugoje šį turinį pastebėjote.

Ar visada, prieš kreipdamasis į SPK, turiu susisiekti su tarpininkavimo paslaugų teikėju?

Tarpininkavimo paslaugų teikėjams netaikoma prievolė aktyviai stebėti jų paslaugoje platinamą turinį. Tačiau pagal 16 SPA straipsnį jie privalo sukurti pranešimo ir veiksmų mechanizmą, kuriuo naudodamiesi jų paslaugų vartotojai galėtų juos informuoti apie paslaugoje pastebėtą neteisėtą turinį. Gavę pranešimą apie jų paslaugoje pastebėtą galimai neteisėtą turinį, jie privalo šį turinį įvertinti ir, esant poreikiui, imtis veiksmų. Jei tarpininkavimo paslaugų teikėjas šių įpareigojimų nesilaiko, reikia informuoti SPK, kuris, savo ruožtu, imsis veiksmų, siekdamas, kad visų SPA įpareigojimų būtų laikomasi.

Ką daryti, jei tarpininkavimo paslaugų teikėjas neatsako į mano pranešimą apie pastebėtą neteisėtą turinį?

Jei tarpininkavimo paslaugų teikėjas neatsako į pateiktą pranešimą arba nėra sudaręs galimybės pranešimą apie pastebėtą neteisėtą turinį pateikti, galite kreiptis į SPK dėl SPA įpareigojimų pažeidimo.

Ką daryti, kai mano paskyra yra sustabdyta arba panaikinta, arba apribota prieiga prie informacijos?

Pagal 17 SPA straipsnį priimdami bet kokį su neteisėto turinio ribojimais susijusį sprendimą tarpininkavimo paslaugų teikėjai turi pateikti išsamų šio sprendimo pagrindimą. Jei tarpininkavimo paslaugų teikėjai tokio pagrindimo nepateikia, galite kreiptis į SPK dėl SPA įpareigojimų pažeidimo.

Ką daryti, jei nesutinku su tarpininkavimo paslaugų teikėjo sprendimu ar pritaikytais paslaugos apribojimais?

Jei nesutinkate su tarpininkavimo paslaugų teikėjo išnagrinėto skundo sprendimu, galite kreiptis į sertifikuotą neteisminio ginčo sprendimo instituciją. Jų sąrašas skelbiamas čia.

Informacija atnaujinta 2024-12-16