Pašto paslaugos kokybės reikalavimai yra nustatomi sutartyje, kurią pašto paslaugos teikėjas sudaro su pašto paslaugos naudotoju, ir yra skelbiami viešai.
Pašto paslaugos teikėjas privalo:
- pasitvirtinti pašto paslaugos teikimo tvarkos aprašą, kuriame turi būti nurodytos teikiamos pašto paslaugos rūšys, jų tarifai, pašto siuntų pristatymo trukmė, numatoma pašto paslaugos teikėjo atsakomybė, skundų nagrinėjimo ir žalos atlyginimo procedūra, taip pat pašto siuntų surinkimo, paskirstymo rūšiavimo, vežimo ir pristatymo (įteikimo) tvarka;
- viešai skelbti pašto paslaugos teikimo sutarties sąlygas, pašto paslaugos teikėjo patvirtintą pašto paslaugos teikimo tvarkos aprašą ir kitokią informaciją, turinčią įtakos vartotojo apsisprendimui naudotis pašto paslauga.
Pašto paslaugos teikėjai, kurie yra pranešę RRT apie teikiamą pašto paslaugą, yra įrašyti į pašto paslaugos teikėjų sąrašą.
Universaliosios pašto paslaugos turi atitikti Universaliosios pašto paslaugos kokybės reikalavimų apraše universaliosios pašto paslaugos teikėjui nustatytus reikalavimus.
Universaliosios pašto paslaugos teikėjas (AB Lietuvos paštas) privalo visiems universaliosios pašto paslaugos naudotojams vienodomis sąlygomis užtikrinti universaliosios pašto paslaugos nenutrūkstamą teikimą visoje šalies teritorijoje kiekvieną darbo dieną ir ne mažiau kaip penkias darbo dienas per savaitę, laikydamasis kokybės reikalavimų, nustatytų atsižvelgiant į korespondencijos siuntimo nuo siuntėjo iki gavėjo terminą.
Universaliosios pašto paslaugos kokybės reikalavimai (standartai) siunčiamoms korespondencijos siuntoms Lietuvoje ir tarp Europos Sąjungos valstybių turi atitikti šioje lentelėje nustatytus reikalavimus:
Lietuvoje | |
Korespondencijos siuntimo nuo pradžios iki galo terminas | Kiekybinis kriterijus |
Kitą po korespondencijos išsiuntimo dieną | 85% pirmenybinių korespondencijos siuntų |
Trečią po korespondencijos išsiuntimo dieną | 97% pirmenybinių korespondencijos siuntų |
Antrą dieną po korespondencijos išsiuntimo | 85% nepirmenybinių korespondencijos siuntų |
Ketvirtą dieną po korespondencijos išsiuntimo | 97% nepirmenybinių korespondencijos siuntų |
Tarp Europos Sąjungos valstybių | |
Korespondencijos siuntimo nuo pradžios iki galo terminas | Kiekybinis kriterijus |
Trečią po korespondencijos išsiuntimo dieną | 85% pirmenybinių korespondencijos siuntų |
Penktą po korespondencijos išsiuntimo dieną | 97% pirmenybinių korespondencijos siuntų |
Vadovaudamasi Pašto įstatymo 6 straipsnio 2 dalies 12 punktu, RRT prižiūri, kaip universaliosios pašto paslaugos teikėjas organizuoja universaliosios pašto paslaugos kokybės patikrinimą ir vieną kartą per metus viešai skelbia šio patikrinimo rezultatus.
Nepriklausomo universaliosios pašto paslaugos kokybės tyrimo rezultatai už 2023 m.
Nepriklausomo universaliosios pašto paslaugos kokybės tyrimo rezultatai už 2022 m.
Nepriklausomo universaliosios pašto paslaugos kokybės tyrimo rezultatai už 2021 m.
Nepriklausomo universaliosios pašto paslaugos kokybės tyrimo rezultatai už 2020 m.
Nepriklausomo universaliosios pašto paslaugos kokybės tyrimo rezultatai už 2019 m.
Nepriklausomo universaliosios pašto paslaugos kokybės tyrimo rezultatai už 2018 m.
Greitosios nuorodos
Informacija atnaujinta 2024-07-15