VEIKLOS SRITYS:

Naujos taisyklės stiprina vartotojų teises ryšių sektoriuje nuo 2025 metų

2024 gruodžio 30 d.

Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) patvirtino Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių pakeitimus, kurie įsigalios nuo  2025 m. gegužės 1 d., išskyrus reikalavimą dėl tapatybės nustatymo perkant išankstinio mokėjimo korteles, kuris bus taikomas nuo 2025 m. sausio  1 d.

„Šiais pakeitimais siekiama užtikrinti didesnį skaidrumą ir geresnį vartotojų informavimą, sumažinti ginčų skaičių ir suteikti vartotojams daugiau teisių bei lankstumo paslaugų teikimo ir sutarties nutraukimo procesuose,“ – teigia Aridana Jurčiukonienė, RRT Teisės ir vartotojų teisių apsaugos grupės vadovė. Jos nuomone, „taisyklės taip pat prisidės prie geresnės vartotojų apsaugos, ypač kalbant apie skambučius padidinto tarifo numeriais bei sutarties sąlygų keitimus“.

Svarbiausi taisyklių pakeitimai

Tapatybės patvirtinimas užsakant viešąsias mobiliojo ryšio paslaugas. Šio pakeitimo tikslas – mažinti elektroninio sukčiavimo, neretai vykdomo naudojantis išankstinio mokėjimo kortelėmis, galimybes. Nuo 2025 m. sausio 1 d. asmenys, sudarantys sutartis dėl iš anksto apmokamų viešųjų mobiliojo ryšio paslaugų (pvz., įsigyjantys „Ežys“, „Labas“, „Pildyk“ korteles), privalės pateikti duomenis, reikalingus jų tapatybei nustatyti. Paslaugų teikėjai turės užtikrinti, kad informaciją apie šią pirkėjo pareigą būtų lengva rasti klientų aptarnavimo vietose, interneto svetainėse ir paslaugų teikimo taisyklėse. Kokiu būdu vykdyti asmens tapatybės nustatymą, kiekvienas teikėjas gali nusistatyti pats.

Sutarties nutraukimo mokesčiai. Siekiant užtikrinti skaidrumą ir sumažinti vartotojų ir paslaugų teikėjų ginčus, taisyklėse įtvirtinama nuostata, kad teikėjai, reikalaujantys sumokėti mokestį už sutarties nutraukimą anksčiau laiko, t. y. anksčiau, nei baigiasi sutartyje numatytas minimalus naudojimosi paslaugomis terminas, turės pagrįsti šiuos mokesčius realiais nuostoliais, kuriuos jie patiria dėl sutarties nutraukimo. Šie mokesčiai negalės viršyti likusių abonento pagal sutartį mokėtinų mėnesinių įmokų.

Informacija apie nemokamai ar už mažesnę kainą teikiamų paslaugų kainos pasikeitimą.   Paslaugų teikėjai privalės informuoti vartotojus apie ne elektroninių ryšių paslaugų (pvz., televizijos, interneto apsaugos) nemokamo laikotarpio ar sumažintos kainos  laikotarpio pabaigą, kad vartotojai galėtų laiku apsispręsti, ar tęsti naudojimąsi tokiomis paslaugomis. Tai padės vartotojams geriau valdyti savo išlaidas.

Lankstus sutarties nutraukimas. Taisyklėse įtvirtinta, kad vartotojai galės nutraukti sutartį ar atsisakyti paslaugų bet kuriuo būdu, kuriuo teikėjas sudaro galimybę  sudaryti sutartis. Tai reiškia, kad jei teikėjas sudaro galimybę sutartis sudaryti internetu ar telefonu, vartotojas galiojančią sutartį taip pat turės galimybę nutraukti tokiu pat būdu, t. y.  be būtinybės vykti į paslaugų teikėjo klientų aptarnavimo vietą.

Sutarties sąlygų keitimas ir nutraukimas. Pakeičiamos nuostatos, susijusios su vienašališku sutarties sąlygų keitimu. Taisyklės numato, kad jeigu paslaugų teikėjas pakeis sutarties sąlygas, klientas turės ilgesnį laiką apsisprendimui priimti teikėjo siūlomas sąlygas ar nutraukti sutartį – 3 mėnesius vietoj galiojančio 1 mėnesio.

Skambučiai į padidinto tarifo numerius. Siekiant apsaugoti vartotojus nuo netikėtumų sąskaitose, taisyklėse numatyta, kad vartotojams, skambinantiems į padidinto tarifo numerius, turi būti suteikiama pakankamai laiko nemokamai atsisakyti paslaugos prieš jos suteikimą. Be to, iki šiol ryšio operatoriams nekildavo pareiga vartotojų atskirai informuoti apie taikytinus didesnius įkainius skambinant į padidinto tarifo numerius labdaros ar paramos akcijų metu. Panaikinus šią išimtį, vartotojai turės būti informuojami apie taikomus įkainius visais atvejais, įskaitant ir skambučius, kuriais siekiama aukoti ar balsuoti (pvz., už atlikėją koncerto transliacijos metu).

Taisykles rasite čia.

Informacija atnaujinta 2024-12-31