VEIKLOS SRITYS:

RRT konferencija: pašto rinkos dalyviai diskutavo apie sektoriaus ateitį

2024 balandžio 30 d.

Balandžio 30 d. Ryšių reguliavimo tarnybos organizuotoje konferencijoje „Pašto sektoriaus ateitis: inovacijos, tvarumas ir nauji verslo modeliai“ ekspertai ir rinkos dalyviai apžvelgė pašto sektoriaus tendencijas – bene daugiausia dėmesio sulaukė tvarumo tema šiame sektoriuje.

RRT pirmininko pavaduotojas Darius Kuliešius pabrėžė, kad visa veiklos ašis yra vartotojas ir jo teisės: „Pašto rinka itin dinamiška ir konkurencinga, o kartu ir ypač jautri rinka, nes tiesiogiai paliečia didžiulį būrį vartotojų – mieste, nutolusiose vietovėse, jauno ir vyresnio amžiaus. Girdėti vienas kitą, suprasti, įsipareigoti dėl bendrų prioritetų, vertės vartotojams kūrimo, yra  svarbus šios dienos konferencijos tikslas.“

Konkuruoja pašto siuntinių rinkoje

Ernesta Vagonienė, RRT Geležinkelių ir pašto reguliavimo grupės patarėja, teigė, kad bendras siuntų skaičius per pastaruosius 6-erius metus yra pakankamai stabilus, tačiau paslaugų struktūra aiškiai parodo, kad laiškai drastiškai mažėja, o siuntiniai išlaiko ryškią augimo tendenciją.

„Tam įtakos turi Lietuvos verslo aktyvi veikla e-pardavimuose: beveik 40 proc. įmonių parduoda prekes internetu. Tai skatina pašto paslaugų teikėjus aktyviai konkuruoti pašto siuntinių rinkoje, kurioje net 6 teikėjai turi daugiau nei 10 proc. rinkos pagal sektoriaus pajamas. Vertinant kitų Europos šalių statistinius duomenis, matomas potencialus siuntinių rinkos augimas ir Lietuvoje“, – konferencijos dalyviams sakė E. Vagonienė.

Pasak jos, RRT renkami pašto rinkos statistiniai duomenys yra svarbus informacijos šaltinis ne tik atliekant rinkos stebėseną, bet ir priimant svarbius reguliacinius ir verslo sprendimus.

„Pašto įstatymo keitimo kontekste rinkos dalyviai skatinami aktyviai prisidėti savo įžvalgomis, peržiūrint pašto sektoriaus statistinę informaciją, ją adaptuojant prie besikeičiančių rinkos sąlygų“, – teigė E. Vagonienė.

Tikslas – didinti vartotojų pasitikėjimą

Ugnė Ramaneckienė, RRT Teisės ir vartotojų teisių apsaugos grupės vyresnioji patarėja, atskleidė, kad palankiai vartotojams išsprendžiamų ginčų su pašto paslaugų teikėjais RRT palengva daugėja. Tokios problemos, su kuriomis susiduria vartotojai, pavyzdžiui, pašto siuntų pristatymo sąlygų nesilaikymas ir nepakankamas dėmesys gavėjų interesams, iš esmės mažina vartotojų pasitenkinimą pašto paslaugomis.

„Todėl bendradarbiavimu grįsto santykio su vartotoju kūrimas, operatyvi ir aiški komunikacija, lankstumas sprendžiant iškilusias problemas ir taikių susitarimų praktikos didinimas – priemonės, kuriomis vartotojų pasitikėjimas pašto paslaugomis galėtų būti didinamas, o pačios pašto paslaugos labiau atlieptų vartotojų lūkesčius“, – įsitikinusi U. Ramaneckienė.

Augantis paštomatų potencialas

RRT konferencijoje savo sprendimą žengti į šiaurę – kitas Baltijos šalis – pristatė Lietuvo pašto atstovės. Dovilė Koncienė, AB Lietuvos paštas Strateginio koordinavimo grupės vadovė, pasakojo, kad pas šiaurinius kaimynus mato tas pačias tendencijas kaip ir Lietuvoje – dažnėjančius apsipirkimus internete ir augantį paštomatų populiarumą.

„Todėl ši plėtra leis sustiprinti bendrovės pozicijas dideles perspektyvas turinčioje e.prekybos rinkoje. Be to, tris šalis apimančio paštomatų tinklo poreikį lėmė ir didžiųjų pasaulinių e.prekybos bendrovių požiūris į Baltijos regioną kaip į vieningą rinką“, – akcentavo D. Koncienė.

„Vinted“ Strateginių partnerysčių vadovas Aurimas Gramaliauskas pristatė įmonės paštomatų tinklo bei pernaudojamų pakuočių projekto plėtros etapus.

„Šiuo metu turime 3000 PUDO taškų tinklą Prancūzijoje, o per artimiausius metus planuojame išplėsti skaičių iki 12000. Tokiu būdu norime pasiekti savo vartotoją nuo jo gyvenamosios vietos ar darbovietės <500m atstumu. Pakuočių projektu „Vinted“ sieka sumažinti siuntų tūrį ir taip sumažinti pakuotės transportavimo kaštus bei CO2 emisijas, taip pat dar labiau supaprastinti savo vartotojų patirtį naudojantis platforma“, – teigė A. Gramaliauskas.

Renginį užbaigė Justas Januškevičius, „Smartpost Itella Baltics“ Pardavimų vadovas Baltijos šalims. Jis pasakojo, kad šiuolaikinės technologijos, tokios kaip dirbtinis intelektas, dronai ir robotai, jau aktyviai naudojamos siuntų pristatymo sektoriuje.

„Nėra abejonių, kad technologijų tobulėjimas dar labiau populiarins bekontaktį siuntų pristatymą. Nepaisant to, šiuo metu nei dronai, nei robotai negali visiškai pakeisti tradicinio pristatymo būdo. Šiandien efektyviausiai išvystyti ir didžiausią potencialą demonstruoja paštomatai bei siuntų atsiėmimo taškai. Pristatymai, reikalaujantys tiesioginio kontakto, mažės, o mes jau matome šios tendencijos augimą. Nors bekontaktis pristatymas ir toliau plėsis, ne visiems segmentams jis tiks. Pavyzdžiui, namų pristatymas vis dar būtinas sunkių ir didelių gabaritų prekių arba aukščiausios kokybės produktams“, – dėstė Justas Januškevičius, „Smartpost Itella Baltics“ atstovas.

Visų pranešėjų skaidrės čia.

Informacija atnaujinta 2024-05-02